Sağlık

Doğru Nefes Egzersizleri ile Kaygıyı Azaltın!

Hayatta yaşadığımız birçok duygu değişikliğinin de etkisiyle birden fazla nefes alamıyoruz. İstanbul Okan Üniversitesi Hastanesi Psikoloji Bölümü’nden Dr. cln. Ps. Panik belirtilerini azaltmada nefes almanın değerine vurgu yapan Tuğçe Dabağer, evde uygulanabilecek nefes teknikleri hakkında değerli bilgiler verdi.

Doğru Nefesin Mucizevi Etkileri

Zamanla sıkıntı, gerginlik, heyecan, kaygı, panik gibi duygusal değişimlerin de etkisiyle nefes almayı unutup nefes alanımızı değiştiriyoruz ve bu hem duygusal hem de fiziksel olarak kendimizi uygunsuz hissetmemize ve hatta sağlık sorunları yaşamamıza neden olabiliyor. .   Nefes ve gerginlik ilişkisine dikkat çeken Uzm. cln. Ps. Dabağer, “Hayatımızdaki koşuşturmayı yönetmek ancak nefes alma alışkanlıklarımızı değiştirmek ve doğru nefes almayı öğrenmekle mümkündür. Gerçek nefes aldığında; Gerginlik, kaygı, depresyon gibi durumları çok daha uygun şekilde yönetebilirsiniz. Doğru nefes alma yolunda ilerlerken tansiyonunuzun düştüğünü ve depresyondan çıktığınızı hissedebilirsiniz. Çünkü beden ve ruh sağlığı birbiriyle bağlantılıdır. “Bedeninizde uygun şeyler olurken, ruhunuz da bu gidişata tepkisiz kalmayacaktır” dedi.

Vücudunuzda meydana gelecek olumlu değişiklikleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklara karşı direnciniz artar.
  • Uyku sisteminiz çok daha kaliteli olacaktır.
  • Uykuya dalmada güçlük veya uzun süre uyumanıza rağmen kendinizi halsiz hissetme gibi sorunlar ortadan kalkar.

 

3 Evde uygulanabilecek nefes tekniklerini öğrenin 

1. Karından Nefes Alma

Gözlerinizi yavaşça kapatın ve rahat bir pozisyona geldiğinizde bir elinizi göğsünüze, diğer elinizi karnınıza koyun. Doğal akışınızda nefes alın, ancak bunu yaparken nefesinize odaklanın. Bu tekniği kullanırken göğsünüzü değil diyaframınızı şişirmek çok değerlidir. Ellerinizi nefes aldığınız bölgelerde bulundurmak, nefesin akışını hissetmenize ve gerçekten nefes alıp almadığınızı kontrol etmenize yardımcı olacaktır.

2. Eşit Nefes Almak

Bu nefes eğitiminde burun nefesiniz paha biçilmezdir. Nefes alırken dörde kadar sayın. Nefes verirken dörde kadar sayın. Bu nefes egzersizini özellikle kendinizi kısıtlı ve gergin hissettiğiniz zamanlarda uygulayabilirsiniz. Bu sayede sınır sisteminizi kısa sürede rahatlatabilirsiniz.

3. 4-7-8 x 7 Nefes Egzersizi

Gün içinde genellikle endişe, kaygı, kaygı gibi duygularla uğraşmak zorunda kalırız. Böyle anlarda rahatlamak için 4-7-8×7 nefes eğitiminin gücünden yararlanabilirsiniz.

Bu egzersizi yaparken 4’e kadar sayın ve burnunuzdan nefes alın. Ardından nefesinizi tutun, 7’ye kadar sayın ve 8’e kadar sayarken ağzınızdan yavaşça nefes verin. Bunu 7 set halinde yaptığınızda rahatladığınızı ve kaygınızın azaldığını fark edebilirsiniz.

 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

guneyajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu